poniedziałek, 30 stycznia 2017

Wypadanie włosów? Jak sobie z tym poradzić?

Cześć kochani! :*


Ostatnio borykam się z poważnym problemem - z wypadaniem włosów.
Prędzej czy później każdego to dopadnie, więc warto wiedzieć jak temu zapobiec albo jeśli jest już za późno jak to zwalczyć. O czym pisałam dokładniej tutaj KLIK

Dzisiaj napiszę o tym jak ja planuję z tym walczyć. Do tej pory w grudniu nałożyłam na scalp 3 razy kozieradkę i muszę wam powiedzieć, że pomimo tego iż śmierdzi rosołem to zahamowała wypadanie na jakiś czas. Podejrzewam, że gdyby kuracja potrwała dłużej to efekt by się utrzymał i pewnie urosły by nawet bejbiki. W styczniu wszystko się nasiliło czego powodem był i jest stres przed maturą a także problemy ze snem (4-5 godzin na wyspanie się do zdecydowanie za mało).


Zdjęcia zrobione dzisiaj na świeżym powietrzu i w domu. Na słońcu zawsze wychodzą rude. Tutaj były umyte szamponem z sls (babci agaffi) + nałożona niebieska odżywka z tej firmy (nazwę podam w najbliższym czasie). Ich stan jest tragiczny. Dawno nie miałam takiego siana i problemu z wypadaniem. Na pewno w ruch pójdą nożyczki, bo końcówki niewyglądają korzystnie. Może na zdjęciach tego tak nie widać ale jak przełoże włosy do przodu to jest ich naprawdę mało. Objętość kucyka się zdecydowanie zmniejszyła (co zauważyło kilka osób).


Działania które planuję wprowadzić w życie.

1. Skrzypokrzywa
Skrzypokrzywa jest jedną z moich ulubionych ziołowych herbat. Piłam ją przez cały listopad ale nie zauważyłam jakiegoś widocznego efektu na włosach (może dlatego, że piłam taką z torebek). Dzisiaj kupiłam w zielarskim takie sypane i razem zapłaciłam ok 5zł. Nawet jeśli nie pomoże mi w wypadaniu włosów to na pewno przyniesie inne korzyści zdrowotne. Mój sposób przygotowania wygląda tak: do kubka wsypuję po 1 łyżeczce ziół, mieszam i zalewam wrzątkiem. Po 10 minutach jest gotowa do wypicia. Najlepiej pić 1 szklankę dziennie i przez max 3 miesiące.
Warto wiedzieć, że ten napój jest moczopędny.
✅ zawiera witaminę A,B,C i K
✅ źródło miedzi, kwasu foliowego i żelaza


2. Suplementy diety
Osobiście nienawidzę brać tabletek, wręcz bym powiedziała, że mam od dziecka lęk przed wielkimi tabletkami (że mi utknie w przełyku itd), ale czasami trzeba wspomóc organizm od środka.

Skrzyp Total Repair - zawiera głównie skrzyp, pokrzywę, biotynę (witaminę H), kwas foliowy, cynk oraz witaminę A. Kapsułki są niestety za duże jak dla mnie ale jakoś wytrzymam. Cena ok 16zł.

Witamina B12 -  niedobór tej witaminy może powodować wypadanie włosów. Myślę, że jeśli ktoś spożywa duże albo chociażby normalne ilości mięsa to niedobór tej witaminy mu nie grozi. Ja jem rzadko mięso bo po prostu nie lubię.

Planuję brać te suplementy raz dziennie przez miesiąc, oprócz tego suplementuję również witaminę D3 (co każdemu polecam robić w okresie jesienno - zimowym).

3. Pielęgnacja
✅ 2 razy w tygodniu na scalp aktywator wzrostu babci Agafi
✅ postaram się wrócić do kozieradki
✅ wzmacniający szampon babci Agafi
✅ odżywka / maska po lub przed umyciem włosów

Nie zamierzam kombinować z olejami, może później jak się wszystko unormuje.

Macie jakieś swoje sposoby na wypadanie włosów?

12 komentarzy:

  1. Ja tez będę pić pokrzywę, lubię tez olejek z drzewa herbacianego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurcze :O Ale efekt mały widac :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/01/jak-zrobic-artystyczny-niead-na-gowie.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi również włosy wypadają, stosuję serum z pokrzywy, ale nie daje rezultau ;/

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja piję prawdziwą pokrzywę już kilka lat :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też piję herbatkę ze skrzypu i pokrzywy i mieszanka bardzo wypłukuje wit B, dlatego robię przerwy i dodatkowo przyjmuję tabletki z wit B. Powodzenia w walce z wypadaniem;)

    OdpowiedzUsuń
  6. no u mnie wypadanie ma związek ze stresem... a tego ostatnio miałam sporo

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja pijam herbatę z pokrzywy, ale zazwyczaj wypadanie włosów obserwuję, gdy dużo pracuję, mocno się stresuję lub kiedy zmienia się pora roku :) I wówczas najlepiej to przeczekać, choć zawsze lubię się czymś wspomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W moim przypadku żadne suplementy diety nie pomagają i niestety nie znam żadnego dobrego sposobu na wypadanie włosów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Awesome product, thanks for sharing dear :D
    Great blog! I'm following you, follow back?
    http://omundodajesse.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja z chęcią wróciłabym do picia skrzypokrzywy ale póki co nie moge.. nie mniej jednak musze o niej pamiętać :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja obecnie walczę z plątaniem się włosów...
    Jeśli lubisz testować kosmetyki - zapraszam do siebie. Jeszcze kilka dni trwa konkurs, w którym aż 5 osób wygrywa zestawy kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń